Inserția absolvenților programelor de administrație publică pe piața muncii

Inserția absolvenților programelor de administrație publică pe piața muncii: ce știm vs. ce ar trebui să știm

Șuncuiuș, 19 – 22 septembrie 2011

Conferința „Inserția absolvenților programelor de administrație publică pe piața muncii: ce știm vs. ce ar trebui să știm”, care a avut loc la Șuncuiuș, județul Bihor, între 19 și 22 septembrie 2011 a avut ca scop principal diseminarea rezultatelor obținute cu ocazia studiului realizat în cadrul Activității 2 și anume Realizarea unui studiu naţional privind percepţia managerilor instituţiilor publice vis-a-vis de posibilităţile de absorbţie pe piaţa muncii a absolvenţilor programelor de masterat şi normele calitative pe care piaţa muncii le impune, activitate derulată în cadrul proiectului  „Creşterea calităţii programelor de masterat în administraţie publică”.

La conferință au participat studenți ai programelor de masterat și studenți care au beneficiat de burse de cercetare în cadrul activității 2, personal implicat în dezvoltarea studiilor universitare, precum și experți implicați în proiect sau membrii ai echipei de management.

Două activități majore au fost desfășurate în cadrul conferinței:

  1. 1. Prezentarea rezultatelor cercetărilor desfășurate de studenții bursieri în perioada aprilie – septembrie 2011

Fiecare student  avut în acest sens la dispoziție 20 de minute pentru a-și prezenta proiectul de cercetare și principalele rezultate obținute în urma colectări și analizei datelor. Fiecare prezentare a fost urmată de dezbateri pe marginea celor constatate, despre oportunitatea extinderii cercetărilor la nivel național, dar și despre modul în care trendurile observate în cadrul cercetărilor studenților pot fi coroborate cu observațiile rezultate în studiului realizat în cadrul activității 2.

Printre temele prezentate în cadrul conferinței enumerăm: nevoile de formare profesională ale administratorilor publici din România, studii de caz privind inserția pe piața muncii a absolvenților programelor de administrație publică, studii de caz instituționale sau regionale privind nevoile de formare profesională ale funționarilor publici etc.

  1. 2. Organizarea a patru workshopuri privind inserția absolvenților pe piața muncii

Au fost organizate în acest sens patru worshopuri în funcție de principalele concluzii ale analizei datelor colectate în cadrul activității 2. Fiecare dintre workshopuri a avut ca moderator unul dintre experții implicați în implementarea A2.

Cele patru workshopuri sunt:

Workshop 1: Competențe în administrația publică: ce contează pentru instituțiile publice? (moderator: Horia Raboca)

Workshop 2: Inserția profesională în sectorul public: status quo și posibile măsuri pe care instituțiile de învățământ ar trebui să le ia. (moderator: Sorin Dan Șandor)

Workshop 3: Nevoile administrației publice: generaliști vs. Specialiști. (moderator: Raluca Antonie)

Workshop 4: Cariera în administrația publică, între experiență și pregătire formală. (moderator: Dan Balica)

 

Workshopurile au fost alcătuite, fiecare, din trei mari părți:

  1. Prezentarea rezultatelor unui anumit set de itemi incluși în A2 – 30 minute
  2. Organizarea participanților în grupuri formate din 5 – 7 participanți pentru a discuta și analiza concluziile prezentate de moderator, dar și de a lansa aproximativ trei întrebări cheie privind tema workshopului pentru a fi discutate ulterior -30 minute
  3. Dezbaterea în plen – cu toate grupurile – a întrebărilor generale în cadrul grupurilor restrânse – 30 minute

 

Scopul workshopurilor a fost, pe de-o parte, de a disemina principalele concluzii extrase în urma analizei datelor colectate în cadrul A2, iar pe de altă parte de a permite obținerea unor puncte de vedere variate, complementare celor emise de experții angrenați în analiza primară a datelor. Inputul venit din partea participanților va fi inclus de experți în studiul final privind inserția absolvenților programelor de Administrație Publică pe piața muncii, studiu ce va fi publicat.

 

Tot în cadrul conferinței a avut loc o întâlnire de lucru între experții implicați în proiect în vederea corelării rezultatelor activității 2 cu celelalte activități și cu obiectivele generale ale proiectului.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.